Sfaturi pentru o vară sănătoasă

Suntem în sezonul călduros, însă temperaturile ridicate și-au făcut deja simțită prezența. Iată cele mai bune sfaturi ale medicilor pentru evitarea problemelor cauzate de caniculă.

Mănâncă mai multe fructe – cu un conținut de 80 – 90% apă, fructele nu ajută doar în procesul de hidratare, ci și la păstrarea sănătății pielii. Mai mult decât atât, conform specialiștilor de la Harvard School of Public Health, un aport mare de fructe și legume scade riscul apariției unei boli cardiovasculare cu 30%.

Fructele de pădure nu sunt doar delicioase, ci reprezintă și o sursă de antioxidanți care ajută la menținerea unui nivel scăzut al colesterolului. Un alt super-fruct, care ajută la menținerea hidratării, este pepenele roșu. În același timp, datorită licopenului din compoziție, pepenele ajută și la protejarea pielii de razele solare.

Sport – vara este anotimpul perfect pentru activități sportive în aer liber, precum excursii pe munte, ciclism, jogging și, desigur, înot. Înotul reprezintă un exercițiu cardio ideal pentru tonifierea corpului și un bun remediu împotriva stresului.

Spre exemplu, turele de înot în ritm ușor te ajută să pierzi până la 650 de calorii, sau între 590 – 953 de calorii, în cazul înotului în ritm alert.

Protejează-ți pielea și ochii – crema pentru protecție solară și ochelarii de soare sunt două lucruri care nu trebuie să-ți lipsească din geantă, oriunde ai merge. Ochelarii de soare pot absorbi chiar și 99-100% din razele UVA și UVB, în timp ce folosirea în mod regulat a protecției solare reduce riscul apariției cancerului de piele cu peste 50%.

Totodată, cu ajutorul lor, putem preveni apariția ridurilor și îmbătrânirea prematură a pielii.

Odihnește-te! – cofeina, sucurile acidulate precum și alte produse care conțin zahăr sunt prima alegere atunci când avem nevoie de un boost de energie. Conform warriorcoffee.com, pe lângă riscul apariției stărilor de insomnie, cofeina, precum și zahărul în exces pot cauza deshidratare severă și pot afecta imunitatea.

Asigură-te că ai parte de un somn cât mai odihnitor în timpul nopții și vei funcționa excelent în timpul zilei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *